×

Dworzec w Sterkowcu i Biadolinach z kolejnym opóźnieniem

Dworzec w Sterkowcu i Biadolinach z kolejnym opóźnieniem

Pod koniec sierpnia 2018 r. PKP SA ogłosiło drugi przetarg na projekt i budowę 20 dworców systemowych w różnych zakątkach Polski (w tym m.in. w Biadolinach i Sterkowcu). Kolej wyceniła prace na 54,6 mln zł brutto. Do przetargu wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Heli Factor i Merx wyceniło prace na blisko 89 mln zł brutto, natomiast Grupa Fewaterm na 125,6 mln zł brutto. To znacznie powyżej budżetu PKP SA – do najtańszej oferty zabrakło co najmniej 34 mln zł…

Postępowanie dotyczyło 20 lokalizacji. Przewidziano realizację w dwóch wersjach – skromniejszej (IDS „A”) , z toaletą, ale bez ogrzewanej poczekalni i pomieszczeń komercyjnych oraz bardziej rozbudowanej (IDS „B”), z zamkniętą poczekalnią, częścią komercyjną bądź kasą z zapleczem sanitarnym. Wyróżnikiem dworców mają być niewielkie wieże zegarowe.

Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca,

Było to już kolejne postępowanie na realizację dworców systemowych. Poprzedni przetarg PKP SA, obejmujący projekt i budowę 29 dworców systemowych z podziałem na 11 części, nie zakończył się pomyślnym rezultatem – ofert albo nie było, albo znacząco przekraczały budżet zamawiającego.

IB / transport-publiczny.pl